maandag 22 april 2013

'Hartje'

Sometimes silence is a really good answer!

Haar ogen staren me aan. Ze heeft zoveel meegemaakt. Ik zie een sterke vrouw met enorm veel wil om alles te doen. Een vrouw die te midden van de wanhoop het leven viert. Ik ben zo ontzettend blij dat ik haar heb mogen ontmoeten. Het is iemand die naar me luistert, en oprecht moeite doet om mij te begrijpen. Ondanks je eigen verdriet echt naar andere mensen kunnen luisteren... Ongelooflijk!

Iemand die mij wil helpen. Terwijl ik eigenlijk niet geholpen wil worden. Andere mensen hoeven niets voor mij te doen... Ik wil liever alles zelf doen. Ik wil niet afhankelijk zijn. Ik sluit me het liefste af. Ik ben erg openhartig, en ik heb zeker geen geheimen, maar niet iedereen hoeft alles te weten. Ik wil alles graag gewoon zelf doen. Maar een enkeling weet door die harde meid heen te prikken, maar een enkeling kan mij echt helpen door mij proberen te begrijpen.

Ik staar naar de vrouw tegen over mij. Zij luistert oprecht, zij weet de harde Cecile te omzeilen. Zachte ogen kijken me aan. Ik zie tranen, ze weet wat ik bedoel, maar niet omdat we hetzelfde zijn. Zij snapt mij omdat ze naar me luistert, en oprecht probeert mij te begrijpen.

Ik voel me zo ontzettend bevoorrecht. Iemand die echt luistert... Het voelt zo goed om zo iemand te kennen die naar je luistert, en troost waar mogelijk. Bedankt!
Bedankt voor je liefde, en het oprecht luisteren! X


3 opmerkingen: